Stalufor is aardig uit zijn jasje gegroeid. Het huidige bedrijfspand zit vol en men kan de medewerkers en ook de logistieke activiteiten bijna niet meer kwijt. Tijd voor een nieuwe locatie! Binnenkort verhuist Stalufor naar een prachtig nieuw pand in Best. Een gloednieuw pand op een centrale locatie met heel veel meer ruimte. Jack van den Heuvel, mede-eigenaar van Stalufor, vertelt ons er graag meer over.

De zoektocht begint

Jack: “Tien jaar geleden zijn we begonnen met een man of vier en nu zijn we al met achttien mensen. Op onze huidige locatie is geen ruimte meer voor groei, we zitten vol. We kunnen onze medewerkers en onze logistieke activiteiten niet meer kwijt en uiteindelijk moeten wij over 2 jaar sowieso uit dit pand. Dus we kunnen wel wachten, maar ik besloot dat het beter was om nu alvast te gaan zoeken.

Een jaar geleden begon Jack de zoektocht naar een nieuw pand. “Onze voorkeur ging uit naar het zetten van een nieuw pand in eigen beheer. Daarbij wilden we ook graag in de regio blijven. Dat betekent dat ik ging zoeken naar bouwgrond rond de westkant van Eindhoven, tussen Veldhoven en Best en eventueel richting Oirschot. Het bleek dat er eigenlijk geen bouwgrond werd uitgegeven in de omvang die wij zochten: tussen de 3.000 en 4.000 vierkante meter. Het was vooral bouwgrond voor kleinschalige bedrijven of van die enorme blokkendozen. Als er al iets vrijkwam was het zo weg, iedereen aast er op. En als je al iets hebt, vind dan maar een aannemer die tijd heeft. Ook de prijsontwikkelingen van staal, aluminium, isolatiemateriaal en beton zijn niet bepaald gunstig. Het werd een steeds grotere uitdaging”, vertelt Jack.

Positieve ontwikkelingen

Dat gezegd hebbende besloot Jack een half jaar geleden om een bedrijfsmakelaar in de arm te nemen en op zoek te gaan naar een bestaand pand dat voldeed aan hun eisen. “De bedrijfsmakelaar kwam uit Eindhoven en kende de regio dus goed. Wij hebben uitgelegd wat de bedoeling was. Het pand moest minimaal een verdubbeling van het huidige oppervlak zijn. Dus zo’n 2500 vierkante meter voor logistiek en nog zo’n 400 vierkante meter voor kantoorruimte. Een buitenterrein erbij zou meegenomen zijn. De bedrijfsmakelaar heeft ons meerdere panden laten zien en daar zaten ook twee panden bij die ze net aan het bouwen waren in Best. De locatie leek ons perfect: op het industrieterrein in Best achter de Hornbach. De locatie ligt in de oksel van de A2 en de A58, waardoor deze uitstekend bereikbaar is voor iedereen die hier werkt. Het kwam perfect uit!”, vertelt Jack enthousiast.

Een schot in de roos

Het gaat om twee panden die gespiegeld tegen elkaar gebouwd worden maar waarvan we nog tijdig één bedrijfspand hebben kunnen laten maken.  De hoogte van het pand schikt ons ook heel goed, die is een meter of drie hoger dan wat we nu hebben. Dan kunnen we logistieke verdiepingen maken en wel 8 meter de hoogte in. Het kwam al met al perfect uit. We moesten iets, want we konden op de huidige locatie niet verder. We wilden voorkomen dat we over twee jaar, als ons huurcontract afloopt, niets hebben. De makelaar gaf aan dat voor de resterende looptijd ons huidige pand probleemloos verhuurd kan worden. Dat zou betekenen dat wij uiterlijk in de eerste week van september in ons nieuwe pand kunnen zitten. Wij dachten: Gaan met die banaan!”, zegt Jack lachend.

We zijn in gesprek gegaan met de aannemer, die ook de eigenaar en projectontwikkelaar is van het pand. Hier hebben we goede afspraken mee kunnen maken. Het enige nadeel is dat we het pand niet kunnen kopen, maar we hebben nu een huurcontract voor 10 jaar. Stalufor bestaat pas 13 jaar, het is geen ramp om pas echt een eigen grote bedrijfslocatie te hebben bij ons 23-jarig bestaan. We hebben van de twee panden 1 pand laten maken, dus we kunnen voorlopig volop doorgroeien. Het nieuwe pand is ook totaal niet vergelijkbaar met ons huidige pand. Het is een prachtig nieuw pand met een professionele uitstraling en volop nieuwe mogelijkheden, dat gaat ongetwijfeld ook weer extra activiteiten opleveren. Een visitekaartje voor ons bedrijf!”, sluit Jack tevreden af.