Vanaf 2 januari is Stalufor concepten in bouwbeslag BV gestart met de implementatie van een nieuw Enterprise Resource Planning (ERP) systeem: AFAS Profit. Stalufor groeit en daarom waren wij op zoek naar een ERP systeem dat in al onze huidige én toekomstige behoeften kon voorzien. Hiermee kwamen we uit bij AFAS, een grote en kwalitatieve speler op het gebied van automatisering van bedrijfsprocessen en niet onbelangrijk: een 100% Nederlands bedrijf. Talloze bedrijven gingen ons voor, waardoor wij kunnen profiteren van alle kennis en mogelijkheden die AFAS te bieden heeft. ERP software van AFAS is in de kern een goed gevulde gereedschapskist waarin wij alles vinden om nu én in de toekomst klanten optimaal en kostenefficiënt te bedienen.

Het idee achter deze ERP software is dat alle processen volledig geautomatiseerd zijn in één standaardoplossing, alle gegevens liggen vast in één gezamenlijke database. De belangrijkste reden om onze bedrijfsprocessen te automatiseren is ruimte voor de kern van ons werk: het bedienen van aluminium deuren- en ramenfabrikanten middels slimme concepten  en maatwerkoplossingen op het gebied van hang- en sluitwerk. We minimaliseren de kans op fouten en hebben altijd inzicht in de cijfers.

Jack van den Heuvel, directeur van Stalufor en aan de zijlijn bezig met de implementatie van AFAS, beschrijft een aantal belangrijke voordelen: “AFAS is volledig te integreren met Office 365 en we gaan volledig in de Cloud werken, waardoor onze programma’s en gegevens op elke locatie en op ieder apparaat bereikbaar zijn. Bovendien is werken in de Cloud extra veilig. Verder hebben we een geïntegreerd Customer Relationship Management systeem, waardoor we elke relatie nóg beter kunnen bedienen. AFAS werkt ook veel samen met andere systeempartners, zodat wij bijvoorbeeld onze projectadministratie volledig geïntegreerd in AFAS kunnen laten draaien. Wij kijken erg uit naar alle ontwikkelingen die AFAS ons te bieden heeft”.

AFAS OutSite

Naast het beheren van onze interne processen, hebben wij de mogelijkheid om voor externe relaties een omgeving te creëren waarin veel informatie ten alle tijde beschikbaar is. Het is mogelijk om eenvoudig vragen te stellen, maar ook om facturen, openstaande posten, documentatie en montagehandleidingen in te zien. Vanzelfsprekend kunnen wij straks ook perfecte EDI oplossingen bieden voor onze relaties. De portal is volledig geïntegreerd met de software van AFAS, dat betekent dat alle informatie die beschikbaar is in de backoffice, ook beschikbaar kan worden gesteld voor OutSite.

De livegang van AFAS staat gepland voor medio mei, waarna we een start maken met de implementatie van AFAS OutSite. Hou onze digitale kanalen in de gaten om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen.